Недалеке майбутнє багатоквартирних будинків…

Опубликовано admin - вт, 04/26/2016 - 11:10
Прийнятий Закон України №417 "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", затверджений 14.05.2015 року, став причиною багатьох розмов , що останнім часом ведуться навколо майбутнього багатоквартирних житлових будинків . Цим Законом держава хоче привчити мешканців – співвласників будинків - навчитися приймати самостійно рішення щодо комплексного утримання будинку в реальних цінах ринку на матеріали та послуги, та нести повну відповідальність за стан нерухомості, незалежно від її наявного технічного стану, як це вже запроваджено в інших цивілізованих країнах. Зазначені дії, насамперед, змусять співвласників житлових будинків рахувати власні кошти , знати фактичну вартість всіх видів робіт, матеріалів та послуг, що разом забезпечують цілісність житлового комплексу та комфорту проживання мешканців. Тобто тарифи з утримання житла та прибудинкової території , які встановлювалися органами місцевої влади один раз на багато років!!! - є штучне стримання задля здешевлення витрат мешканців. Зараз тарифи є умовними для всіх будинків міста , так на прикладі нашого міста - 8 років назад, ще у 2008 році був затверджений тариф з утримання житла та прибудинкової території , складові якого вже декілька разів збільшилися, тобто їх реальна вартість за 8 років значно зросла, і мешканцям треба зважати на це. Так наприклад вартість електричної енергії за освітлення сходових клітин та роботу ліфтів в діючому тарифі з утримання будинків та прибудинкової території закладена і мешканці сплачують у розмірі 24 коп. /кВт*час., а сьогодні житлові підприємства за мешканців фактично сплачують в збиток своєму підприємству – 99 коп./кВт*час.!!! При цьому ще в тарифі закладено мінімальну заробітну плату у розмірі 530 грн., а сьогодні підприємства змушені сплачувати 1378 грн. (Ось вам куди реально йдуть кошти замість поточних ремонтів). Для глибшого розуміння зазначеного питання пропоную зважити усі «за» та «проти» на підставі цієї інформації . Так у нашому місті залучено міську єдину диспетчерську службу , вартість ремонтів якої мешканці не сплачують і обслуговуються лише ті будинки, які є в переліку обслуговуючого підприємства – виконавця послуг, а не ОСББшника. При цьому прогресивна діяльність та оперативність єдиної диспетчерської служби дуже відчутна (спасибі владі!) , особливо на житловому фонді правобережжя, де аварійне обслуговування раніше було критичним. Мешканцям багатоповерхівок треба бути дуже обачними, адже до керування будинком – створення ОСББ , в основному прагнуть не фахівці , а просто «ловкачі», які не те, що не мають елементарного поняття про експлуатацію чи технічні вимоги до інженерних споруд, якою є кожен житловий будинок, а в основному люди які не дуже «чисті» на совість та руки. Мабуть, насамперед, треба зважити на той факт, що коли підприємство з обслуговування житлового фонду та прибудинкової території визначено міською владою (чи то приватне підприємство чи то комунальне ) - влада та мер міста, зокрема, несуть відповідальність за дії цих підприємств і вони керовані, що дуже важливо, чого не можна сказати за індивідуальне утримання житлових будинків – чи то кооперативи чи то ОСББ. ( Для порівняння приклад: жоден кооператив чи ОСББ на відміну від житлових підприємств, як ми бачимо у нашому місті, практично не виконує покіс трав, вивезення негабаритного сміття, його просто складують на сусідні точки збору твердих побутових відходів і впливати на антисанітарний стан ніхто не може, аж поки на те не з’явиться їх добра воля, чого практично не трапляється). Майбутнє багатоквартирних будинків під сумнівом…

Теги