Руководство каменского комунального предприятия «Трамвай» официально прокомментировало слухи о возможном закрытии 3-го маршрута.
Приводим текст комментария полностью на языке оригинала.
СТОСОВНО ТРАМВАЙНОГО МАРШРУТУ №3
Останнім часом містом поширюються чутки стосовно закриття трамвайного маршруту №3, а саме дільниці від зупинки «1-а Заводська» до зупинки «Карнаухівка». Особливо це питання стосується та турбує мешканців с.Карнаухівка та 6-ї сотні. Їх хвилювання цілком зрозумілі, тому керівництво комунального підприємства «Трамвай» звертається до жителів міста поставитися з розумінням до даного питання, тим більше, що про остаточне рішення мова наразі не йде.
Поки що на трамвайному маршруті вивчається пасажиропотік, з метою визначення його рентабельності. Згідно попередніх даних вагони по маршруту №3 від «1-ї Заводської» до «Карнаухівки» курсують майже порожніми. Цей факт пов`язаний з тим, що на сьогодні більшість промислових підприємств на зазначеній дільниці не працює або зменшили обсяги виробництва. Враховуючи вартість електроенергії, матеріалів, запчастин та те, що цю дільницю обслуговує дві тягових підстанції і значна кількість персоналу, підприємство несе великі збитки.
Також слід враховувати, що за даними останнього обстеження пасажиропотоку - 90% перевезених пасажирів на міському електротранспорті - пільгова категорія, і якщо раніше компенсація за перевезення пільгової категорії здійснювалась за рахунок державного бюджету, то з 2016 року – за рахунок міського бюджету.
Загальна протяжність трамвайної колії у нашому місті складає – 78 км. Протяжність дільниці від 1-ї Заводської до Карнаухівки – 3,5 км. Скорочення схеми руху дозволить зменшити витрати на утримання зазначеної дільниці, а це значна сума, яка складає близько 15,5 млн.грн. на рік. Ці кошти можливо перерозподілити на інші потреби підприємства та значно покращити якість обслуговування пасажирів. Не слід забувати, що останнім часом значно зросла вартість матеріалів необхідних для колійного господарства та енергогосподаства. Вартість рейки складає приблизно 62 тис.грн. за одну тонну, шпала дерев`яна для трамвайної колії коштує 600 грн. за одну штуку, вартість 1 кг контактного провода приблизно 252 грн.
На жаль багато дільниць трамвайної колії та контактної мережі знаходяться у край аварійному стані. Близько 10 % трамвайної колії ( 7,5 км) та 60 % нижньої будови колії (шпали та кріплення) потребують негайної заміни. 16 % контактної мережі, опор та кронштейнів потребуть ремонту у зв`язку із зносом, а 10 % (7,8 км) контактної мережі знаходяться в аварійному стані та підлягають заміні. Демонтовані трамвайна колія та контактна мережа можуть бути застосовані для відновлення аварійних дільниць на всіх трамвайних маршрутах. Цих матеріалів вистачило б більш ніж на 10 років. Очікуване використання матеріалів після демонтажу трамвайної колії та контактної мережі на суму- 15 млн.277 тис. грн.
Та не зважаючи на всі очевидні економічні плюси, керівництво КП КМР «Трамвай» розуміє, що залишати мешканців, які проживають або працюють на дільниці від «1-ї Заводської» до «Карнаухівки», без транспорту не можна. Тому поряд з економічним обгрунтуванням розробляються заходи та розрахунки з питання автобусного сполучення в даному напрямку. На разі ведуться перемови з міською владою, стосовно придбання за рахунок місцевого бюджету автобусів марки «ПАЗ». Поки не буде налагоджено рух автобусів за схемою «ДМК» - «Карнаухівка», мова про закриття маршруту №3 від зупинки «1-а Заводська» до зупинки «Карнаухівка» не йтиме.
Виходячи з усього вище перерахованого, ставити крапку в цьому питанні зарано. Всі економічні обгрунтування та розрахунки будуть ще ретельно вивчатись, проекти змін будуть виноситись на розгляд громадськості та депутатів міської ради.
Зрозуміло, що йти на такі непопулярні заходи – це крайня міра, але умови ринкової економіки вимушують вчитись рахувати. І як показує досвід – іноді щоб зберегти «велике» потрібно пожертвувати «малим».