Рассказ о работе на заправке был опубликован ее бывшим работником в одной из популярных групп в социальной сети Facebook.
Пользователь соцсети Igordybina Igor решил поделиться своими выводами после пяти лет работы на заправке.
Текст приводится в оригинальном виде:
"Я тут подумал,что многим людям будет интересно почитать о заправке со стороны взгляда изнутри.Тоесть,от работника.Эту тему я готовил вообще для политической группы,и потому она на украинском языке.Тем не менее,я уверен,что желающие поймут.Перводить ,уж простите,не буду.Итак,поехали.
Висновки з роботи АЗС та деякі поради щодо заправки.
Тижнів зо два тому я звільнився з автозаправної станціїа та перейшов працювати нає завод. В зв'язку з цим хочу поділитися своїми висновками та дати певні поради ,засновані на п'ятирічному досвіду. Спробую викласти це тезами , щоб було більш послідовно.
1. Маю вибачитися перед тими клієнтами , яких не впізнаю в місті. Просто Вам мене легше запам'ятати ніж мені- Вас . Звісно ,що тих ,з ким спілкувся часто- я впізнаю .
2. Серед робітничого класу досить поширена думка ,що якщо людина катається на крузері,то це обов'язково шахрай. До роботи на АЗС я і сам так думав. Але це не так . Більшість забезпечених людей- це підприємці ,фермери , і навіть дальнобійники ,що взяли авто під непомірний відсоток . Зазвичай , це не погані , дружелюбні громадяни.
3. Є і зворотня сторона медалі. Це коли , серед деяких підприємців поширена думка , що якщо робітник отримує заробітну плату маленьку ,то він або ледацюга або тупий. Це теж не вірно. Ми живемо не в Америці,і вибір у робітника загалом не великий. Причина , здебільшого не в ліні ,а в виробництві. То сировини нема ,то продукцію купляти не хочуть ,то дешево забирають. Різні є причини.
Шановні підприємці! Я визнав свої помилки ,і мені вдалося зрозуміти Вас. Але також я хочу щоб і Ви зрозуміли робітників. Я не говорю зараз про оплату праці. Я просто про відношення др до робітничих професій. Без горнового , без токаря , без того ж електрика , газовика ,і охоронця- виробництва не буде. А не мені ж Вам говорити ,що виробництво-це запорука економіки.
4. Панове! Якщо Вас заправляють пропан-бутаном до повного , і при цьому залили , припустимо 53 літра , тоді як об'єм Вашого балону 50 літрів ,то це ще не означає ,що Вас хотіли кинути на гроші. Хоча і таке буває. Зрозумійте. Є три змінні величини об'єму газу : мінімальний об'єм , середній об'єм ,і максимальний об'єм . В паспорті балону завжди пишуть середній об'єм. Він може бути і більшим , і меншим. Яким саме він буде ,це залежить від температури газу, тиску,в температури навколишнього середовища. Якщо Вам цікаво , можете написати ,в коментарях , паспортні дані Вашого балону ,і. порахую допустиму похибку саме для Вас . Але загалом її допустима норма +/- 7 літрів взимку ,і +/-5 літри влітку.
5 . На заправці часто буває ,що виривають пістолети. Взагалі , якщо машину під'єднав оператор ,то відповідає за це він. Але , останнім часом , майже на всіх АЗС ,він лише один і фізично не встигає. Я намагався привчати своїх клієнтів не виїздити з колонок-допоки не махну рукою. Це зберегло і їх гаманець ,і мій.
Якщо заправник не махає Вам- попросіть його самі махнути тоді ,коли авто буде готове до від'їзду. Це тим паче важливо ,що іноді (хоч і вкрай рідко ) зустрічаються касири-оператори, які навмисно довго не заправляють авто щоб і заправник ,і Ви накосячили , аби потім забрати собі гроші. Хоча ,далеко не завжди косяк робітника-це спроба "заробити". Як правило,корінь інциденту в людському факторі.Яка б не була уважна людина,але вона не машина і може помилятися.
6. При заправці по талонах буває ,що з технічних або з незрозумілих причин , зупиняється заправка. Ну наприклад Ви замовили 10 літрів ,а Вам залили 9 ,5. Дати здачу і додати паливо ,в цьому випадку ,не можливо. Колонка розрахована мінімум на 2 літри . Тут дві причини-або технічна поломка або заправку навмисне зупинили з каси. Якщо така ситуація повторюється лише у одного і того ж оператора кілька разів підряд ,то можна вимагати пояснення.
7.Як там працювалося.Всього того,про що я чув на заводі-про зливання палива літрами,про баснословні доходи я вже не застав.Таке було,але задовго до мого приходу.І не на ОККО.Тим менше,ні начальство,ні клієнти нас не ображали.Того,що давали люди і того,що платили вистачало на хліб,на масло ,і добряче до масла.
8.Все змінилося,на жаль,весною того року.Заправників скоротили до одного чоловіка в зміну.Не лише вночі,як було до цього,а і вдень.При цьому припинили виплачувати премію.Внаслідок чого виявилося,що працювати ти став в 2 рази більше,а заробляти-в 3 рази менше.Клієнтів поменшало і,можливо,скорочення було необхідне.Але ж,як правило,за скороченням слідує підвищення доходу.А тут навпаки.
8.Завдання оператора (про що навіть не кожен керівник АЗС знає) полягає не тільки в обслуговуванні клієнта,але (і далеко не останню чергу) в такому технологічному обслуговуванні устаткування щоб процес заправки був безперебійним.Сюди відноситься і усунення неполадок певних ступенів.Згідно державних вимог, на цю посаду мають набирати людей з відповідною освітою технолога за рівнем хоча-б технікуму.І раніше так і робили.Але зараз суттєвий дефіцит кадрів і цьому не приділяють такої вже великої уваги.Обмежуються курсами.
9.Яка думка в мене склалася про ОККО? Дуже не погана. Воно було мені корисне.Я зміг побачити,що в світі є різні люди,що характер не залежить від рівня доходу,вирішив певні матеріальні ускладнення,(за що вдячний як ОККО так і безпосередньо і клієнтам),підтягнув свій досвід в газовій сфері,і головне-завдяки тій репутації,яку отримав серед людей-зміг знайти нову роботу.Поки ще не зовсім за фахом як того хотілося,але перший крок зроблено.
10.Конфлікти.Сфера обслуговуання то штука,що без них ніяк.Конфлікти були.За весь час роботи лише два рази.Один раз-через мою власну необачність.Ще раз вибачте,але...всі ми люди.Один раз-тому,що чоловік не розумів сутність техлогічного процесу.Власне,про оцінку моєї роботи краще скаже те,що за 5 років на мене не було зроблено жодного запису в книгі скарг.А їх змінили вже штук надцять...
Ну,мабуть,що все.Успіху".