Як працює таргетована реклама

Надіслав: elena , дата: пт, 08/23/2024 - 10:06
люди

Іноді здається, що соціальні мережі буквально стежать за нами, коли ми бачимо рекламу, яка справді відповідає нашим інтересам. Як це відбувається? У цьому немає ніякої магії, просто фахівець-таргетолог правильно налаштував параметри платних оголошень. Давайте розберемося, як працює таргетована реклама, на чому заснований принцип її дії, а також де найкраще запускати рекламні кампанії для досягнення бізнес-цілей.

Що таке таргетована реклама

Слово «target» з англійської перекладається як «мета», що повністю відображає суть націлення. Цей метод дозволяє точно націлювати рекламу на певні групи людей, які потенційно зацікавлені у товарах чи послугах. Таргетована реклама — це маркетинговий інструмент, який показує оголошення не всім користувачам, а лише тим, хто відповідає заданим параметрам: віку, статі, доходу, місця розташування, інтересам та поведінці. Оскільки оголошення бачать саме ті, кому вони цікаві, можна отримувати замовлення навіть за невеликих витрат.
Наприклад, рекламу освітніх іграшок можна показувати жінкам у віці 20-35 років, у яких є діти-дошкільнята, а пропозиції екскурсійних турів — молодим активним людям, що захоплюються подорожами та мають дохід вище за середній.

Як соцмережі «вгадують» наші інтереси

Точність, з якою нам показують рекламні оголошення, може іноді дивувати, і багато хто запитує, звідки у соцмереж стільки інформації про нас, як вони «дізнаються», яку рекламу нам показувати? Відповідь проста: користувачі самі надають ці дані. При реєстрації в соціальній мережі ми вказуємо стать, дату народження, місце проживання та іншу базову інформацію, а також погоджуємось на збір даних для показу реклами. У процесі використання платформи система збирає додаткову інформацію про:

  •     підписки;
  •     вподобані, збережені та прокоментовані публікації;
  •     переглянуті до кінця історії та відео;
  •     позначки розташування (якщо включено відповідні настройки).

Алгоритми соцмереж аналізують ці дані та ділять користувачів на групи, які потім налаштовуються таргетологом для показу реклами.
Такий підхід є вигідним як користувачам, так і бізнесу: користувачі бачать релевантний контент, не витрачаючи час на пошук, а компанії отримують можливість залучити потенційних клієнтів.

человек

Що потрібно для запуску таргетованої реклами

На перший погляд здається, що запуск таргетованої реклами — це просте завдання: достатньо вказати параметри користувачів, які потенційно можуть стати вашими клієнтами, а потім довірити роботу алгоритмам соціальних мереж. Однак перед запуском такої реклами потрібно провести всебічний аналіз цільової аудиторії, вибрати відповідну платформу, розробити привабливу пропозицію та підготувати бізнес-сторінки.
Найскладніше та одночасно найважливіше завдання — визначення цільової аудиторії. На цих користувачів спрямовані всі маркетингові та рекламні зусилля бренду. Але як їх знайти? Тут потрібний комплексний підхід:

  •     аналіз сайту. Якщо у вас є вебресурс, інструменти вебаналітики, наприклад Google Analytics, допоможуть дізнатися більше про ваших користувачів. Також важливо вивчити, звідки відвідувачі переходять на ваш вебресурс;
  •     опитування клієнтів. Якщо ви вже маєте базу клієнтів з контактною інформацією, скористайтеся цим. Наприклад, надішліть розсилку з пропозицією пройти коротке опитування за бонус. Питання мають стосуватися їхньої поведінки у соціальних мережах: де вони найактивніші, чи купують щось через соцмережі, який формат контенту їм подобається тощо.
  •     аналіз конкурентів. Вивчіть, які соцмережі приносять вашим конкурентам найбільший трафік, проаналізуйте охоплення, популярні пости, коментарі та успішні рекламні кампанії. Для цього можна використовувати trendHERO, Hootsuite, HypeAuditor та інші.

Також потрібно враховувати особливості вашого бізнесу, ціновий сегмент та специфіку продукції. Таргетолог орієнтується на стратегії, розроблені SMM-фахівцем та інтернет-маркетологом, які включають не тільки портрет цільової аудиторії, а й дослідження ринку, конкурентів і продуктів компанії.