З настанням опалювального сезону мешканці багатоквартирних будинків отримують не лише тепло у своїх домівках, а й рахунки за спожиту теплову енергію. Часом трапляється, що у квартирі холодно, а великий рахунок не відповідає отриманій послузі. Мешканці нашого міста стикаються з такою проблемою. Утім, що впливає на формування рахунку, або чому у квартирі холодно, до кінця розібратися не можуть.
Щоб прояснити ситуацію, ми звернулися за коментарем до директора департаменту ЖКГ Дмитра Губського.
За його словами, на великі рахунки за теплопостачання можуть впливати декілька факторів. Перший – це переважна більшість квартир будинку мають індивідуальне опалення. А теплоподача, навіть за наявності внутрішньобудинкового лічильника, розподіляється по всій площині будинку. Водночас рахунки за центральне опалення виставляються лише тим квартирам, які наразі підключені до нього.
Другою, поширеною за словами Дмитра Губського, причиною високих рахунків за тепло при низькій температурі в оселі можуть бути засмічені батареї. Така проблема має вирішуватися, звісно, власником. Оскільки подача теплоносія на будинок може бути на прийнятному температурному рівні, але батареї через засмічення не пропускають тепло. В цьому випадку власник має подбати про те, щоб перед початком опалювального сезону привести батареї до ладу. Прочистити їх самостійно, або скористатися допомогою майстрів. До речі, чавунні батареї, які мають широкий переріз, не засмічуються часто, тому їх не треба прочищати щороку. Натомість, секційні нового зразка дуже схильні до цієї проблеми. І згідно норм, їх потрібно прочищати кожен рік.
Третьою причиною можуть бути засмічені труби подачі теплоносія до квартир. Цю проблему має вирішувати керуюча компанія, що обслуговує будинок.
Четверта причина полягає у несправності мереж теплопостачальної компанії. У цьому випадку проблему має вирішувати саме компанія, яка подає тепло на будинок. Варто зауважити, що санітарними нормами передбачена температура в оселі на рівні 18 градусів. Якщо у квартирі вона не нижче, то нарікати на поганий теплоносій не варто.
Також директор департаменту ЖКГ зауважив, що наразі кількість скарг на проблеми з опаленням у мешканців міста знизилася у декілька разів у порівнянні з початком опалювального сезону. Звісно, існують у нашому місті, так звані, «проблемні» будинки, в яких досі не вирішена проблема з належним опаленням. Натомість, працівники департаменту спільно з теплопостачальною компанією щоденно працюють, щоб розібратися у несправності та налагодити ефективну подачу теплоносія.