Руководство «Днепровагонмаш» обратилось к премьер-министру Украины

Опубликовано elena - сб, 12/05/2020 - 10:32
вагоны

Руководство ЧАО «Днепровагонмаш» обратилось к премьер-министру Украины относительно ситуации с курсированием применяемых вагонов с продленным сроком эксплуатации в Украине. Текст обращения был опубликован на странице предприятия в социальной сети Фейсбук.

  "У відкритому зверненні Генеральний директор підприємства Олександр Ренатович Закірбаєв зазначає:
Приватне акціонерне товариство «Дніпровагонмаш» висловлює  глибоку стурбованість діям Державної регуляторної служби України по відношенню до проекту наказу Міністерства інфраструктури «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті».  
 
За останні 10 років компаніями-перевізниками, афілійованими з металургійними підприємствами, гірничо-збагачувальними комбінатами, виробниками феросплавів з території суміжних держав простору 1520, завезено більш ніж 20 тисяч вантажних вагонів, які списані в країнах експлуатації з причини вичерпаного строку служби! В перекладі на сьогоднішні ціни Україна не доотримала більше 33 млрд. гривень ВВП, а бюджети різних рівнів більш ніж 11 млрд. грн. податкових надходжень (а це заробітні плати, вчителів, лікарів, військових, пенсії  та інше). 

На сьогоднішній день в Україні працюють в неповного робочого тижня лише 6 вагонобудівних підприємств з 18, що працювали в 2011 році, та й ті на межі повної зупинки. Якщо оперативно не прийняти необхідні для галузі рішення, вже через 3-5 місяців вагонобудівні та інші суміжні підприємства будуть змушені повністю зупинити свою роботу. Певні бізнес структури що сьогодні закуповують вживані вагони у підприємств резидентів Російської федерації, фінансуючи економіку цієї країни і фактично підривають національну безпеку та оборону, а вже завтра залишаться без прибутку самі. Оскільки, основні споживачі продукції цих підприємств заводи з важкого машинобудування.

Очевидно що в майбутньому, при повній ліквідації вагонобудівної галузі, потік вживаних вагонів, сталевого литва, матеріалів та комплектуючих з Російської федерації збільшиться в сотні разів, а українські підприємства, і що найголовніше АТ «Укрзалізниця» перейдуть в режим повної залежності від підприємств сусідніх країн.

Після майже півтора року нарад, зустрічей, конференцій, обговорень, з метою врегулювання ситуації що склалась зі курсуванням вживаних вагонів з продовженим строком експлуатації в Україні, Міністерство інфраструктури України, разом з АТ «Українська залізниця» підприємствами вагонобудівної галузі, компаніями - власниками приватного залізничного рухомого складу, операторами вантажних залізничних перевезень, металургійними підприємствами – виробниками комплектуючих елементів розробило проект Наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті» (надалі - Проект Наказу). Основною метою зазначеного Проекту Наказу стало досягнення виваженого компромісного рішення, яке буде прийнятним для всіх сторін цього процесу та забезпечить захист інтересів національних товаровиробників галузі.

Реалізація компромісних заходів запропонованих у проекті наказу Міністерства інфрастурктури націлена не тільки на оновлення парку вантажних вагонів УЗ, а й на відновлення роботи підприємств машинобудівної та суміжних галузей України (а це близько 30 тис. робочих місць + члени їх сімей). Все це, безумовно, позитивно відзначиться на надходженнях до бюджетів усіх рівнів (36,3 млрд. грн. протягом 5 років), зниженню соціальної напруги та економічному відновленні України в цілому.

Однак, з незрозумілих причин вказаний проект наказу Міністерства інфраструктури України був заблокований Державною регуляторною службою України. 

01 грудня 2020 року, Державною регуляторною службою України було проведено обговорення проекту Наказу нібито з представниками бізнесу щодо доцільності його погодження. Однак, єдиним представником бізнесу на цій нараді було ТОВ «МЕТІНВЕСТХОЛДІНГ».

Жодного представника вагонобудівних підприємств, підприємств власників рухомого складу, металургійних підприємств, та інших підприємств суміжної галузі на участь у нараді запрошено не було.

Такі дії посадових осіб Держаної регуляторної служби України викликають занепокоєння та наштовхують на припущення, щодо можливого обслуговування інтересів певних бізнес структур. Україна вже практично повністю втратила власне авіабудування, суднобудування, на черзі вагонобудівна галузь.

Звертаємо увагу, що викладені в проекті наказу Міністерства інфраструктури України положення, направлені не тільки на заборону ввезення вживаних вагонів Російської федерації,  відновлення вагонобудівельної галузі, збереження робочих мість для захисту працівників цих підприємств та їхніх родин, головна ціль наказу – це забезпечення безпеки руху вантажних вагонів що експлуатуються на залізничній колії 1520 в середні країни, а це мільйони людських життів наших громадян.  
В цей складний для країни період, українські виробники вантажного рухомого складу готові забезпечити потреби ринку новими, інноваційними залізничними вагонами та відновити колишню потужність національного оператора АТ «Українська залізниця».
 
Саме тому, ПрАТ «Дніпровагонмаш»:
1. Категорично не погоджується з суб’єктивною позицією Держаної регуляторної служби України щодо блокування проекту наказу Міністерства інфраструктури «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті». 
2. Вимагає від Кабінету міністрів України в найкоротший термін забезпечити підписання та введення в дію цього наказу", - говорится в сообщении.