АМКУ оштрафував виробника мінвод на 1,9 млн грн. за поширення оманливої інформації

Надіслав: ilona , дата: пт, 01/03/2025 - 08:42
в

25 грудня минулого року Антимонопольний комітет України на офіційному веб-сайті (https://amcu.gov.ua/) надав інформацію про накладення штрафу у розмірі 1,9 млн грн. на виробника мінеральних вод за поширення оманливої інформації. Розповімо про це більш детально.

Визнання порушення закону

Антимонопольний комітет України 24 грудня 2024 року визнав, що ПрАТ «Новомосковський завод мінводи» вчинило порушення, передбачене статтею 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.


Невідповідність інформації про продукцію

В рамках здійснення заходів контролю на предмет наявності або відсутності ознак порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у діях суб’єктів господарювання-виробників та/або реалізаторів та/або імпортерів води Комітет виявив мінеральну природну столову воду «Бон Буассон».
Під час розгляду справи Комітет встановив, що ПрАТ «Новомосковський завод мінводи» поширювало інформацію, що вводить в оману, шляхом повідомлення невизначеному колу споживачів на етикетках мінеральної природної столової води «Бон Буассон» місткістю пляшок 0,75 л та 1,5 л (негазованої, слабогазованої, сильногазованої) неправдивих відомостей («найвищий рівень pH* серед природних вод України прискорює обмін речовин, має потужний антиоксидантний ефект та підсилює імунітет»), а також варіацій таких відомостей, які поширюються у соціальних мережах Instagram та Facebook.

Вимоги законодавства до маркування

Комітет встановив, що ПрАТ «Новомосковський завод мінводи» не має результатів відповідних наукових досліджень, проведених щодо води «Бон Буассон», які підтверджують зазначені вище відомості про властивості такої продукції.
Крім того, згідно з вимогами чинного законодавства забороняється розміщувати на етикетці та пляшці мінеральної води інформацію щодо наявності у мінеральної води непритаманних їй властивостей або наслідків споживання; тверджень про корисність та/або лікувальні властивості мінеральної води взагалі та/або її окремих компонентів для здоров’я споживача, окрім випадків, коли така інформація є достовірною та підтверджена результатами наукових досліджень. У випадку мінеральних природних столових вод, можливим є нанесення на маркування фасованої води інформації щодо «оздоровчого ефекту», що доведено результатами відповідних наукових досліджень.
Повідомлена на етикетках води «Бон Буассон» та у соціальних мережах інформація про її властивості може вплинути на наміри споживачів щодо придбання такої продукції, що підтверджується результатами опитування, проведеного Комітетом.

Неправомірні конкурентні переваги

У зв’язку з наведеним, ПрАТ «Новомосковський завод мінводи» може отримати неправомірні конкурентні переваги, зокрема перед суб’єктами господарювання-виробниками та/або реалізаторами мінеральної природної столової води, щодо якої встановлено та підтверджено наявність її «оздоровчого ефекту» за результатами проведених наукових досліджень, які, у свою чергу, дозволяють правомірно поширювати інформацію про користь для здоров’я такої продукції.

Штраф і заходи контролю

ПрАТ «Новомосковський завод мінводи» визнало порушення та припинило поширення оманливої інформації «найвищий рівень pH* серед природних вод України прискорює обмін речовин, має потужний антиоксидантний ефект та підсилює імунітет», а також варіацій таких відомостей у соціальних мережах Instagram та Facebook. Зазначене враховано під час визначення розміру штрафу. На ПрАТ «Новомосковський завод мінводи» накладено штраф у розмірі 1 953 380 грн.
Комітет продовжує здійснювати заходи контролю на предмет наявності або відсутності ознак порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у діях суб’єктів господарювання-виробників та/або реалізаторів та/або імпортерів води.

Ігор Ворон, юрист