Кам'янчанам на замітку: все про послуги Пенсійного фонду в електронній формі

Надіслав: ilona , дата: вт, 09/17/2024 - 15:26
а

Світ швидко змінюється. Все більше і більше люди надають перевагу електронним послугам. Саме про це сьогодні поговоримо із начальником Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області Юрієм Козаком.

Яку альтернативу особистому відвідуванню сервісних центрів Головного управління пропонує Пенсійний фонд?

Пенсійний фонд України постійно працює над удосконаленням надання послуг. Альтернативою особистому відвідуванню Фонду є електронні послуги, які можна отримати за допомогоювебпорталу (https://portal.pfu.gov.ua). Така форма онлайн-спілкування апробована часом і довела свою надійність і зручність.

Ще декілька років тому, коли Пенсійний фонд України тільки почав пропонувати свої послуги в електронному вигляді, було трохи боязно і не зрозуміло, як і що саме може отримати, ми ж звикли до паперів.

Вирішувати питанняпризначення / перерахунку пенсії, або соціального страхування, або отримання житлово-комунальних субсидій та пільг доводилось чи не кожному громадянину України. Хтось обирає прийти до сервісного центру Пенсійного фонду України особисто, бо там можна поспілкуватися із фахівцем, як кажуть “вживу”, а хтось страшенно не любить ходити по різних інстанціях, а комусь і взагалі ніколи — не має на це часу. Тож дуже добре, коли є вибір у способі отримання послуги, якої ми потребуємо.

Зверну увагу, що доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України можна отримати як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних телефонів, завантаживши застосунок “Пенсійний фонд”. Увійти в особистий кабінет на вебпорталі можна за допомогою Дія.Підпис; кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема, з використанням технологій BankID.

 

Так, дійсно, вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України - багатофункціональний інтернет-сервіс. Нагадайте, будь-ласка, які послуги можна отримати, не заходячи особисто до сервісних центрів Фонду?

Засобом вебпорталу можна оформити житлову субсидію чи пільгу, подати заяву на призначення / перерахунок пенсії, виправити особисті дані, перевірити чи сформований листок непрацездатності та його статус, перевірити чи сплачено за вас роботодавцем ЄСВ, адже від сплати і повноти сплачених внесків залежить скільки вам зарахують страхового стажу, мати доступ до наявних відомостей своєї електронної трудової книжки. Також потерпілі на виробництві або члени їх сімей, які мають право на страхові виплати, можуть податизаяву на призначення/перерахунок страхової виплати. Засобом вебпорталу можна, навіть, прорахувати розмір майбутньої пенсії. Замовити пенсійне посвідчення, довідку про розмір пенсії, довідку про отриману субсидію чи пільгу, пройти ідентифікацію, не відвідуючи сервісний центр.

А роботодавці можуть подати заяву-розрахунок для отримання фінансування по лікарняних та звіт про використані страхові кошти.

І цим можливості вебпорталу не обмежуються: громадяни, які бажають взяти участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування за спрощеним механізмом, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можуть укласти Договори про добровільну сплату страхових внесків (в електронній формі).А це хороша можливість вирішити питання, якщо не вистачає страхового стажу для призначення пенсії у майбутньому, або збільшити розмір розрахункової заробітної плати, з якої буде обчислюватися розмір пенсії. Також можна робити благодійні пожертви до системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Питання щодо довідок. Мабуть кожна людина, яка офіційно працює, стикалася з тим, що доводилося мати справу з довідками ОК-5 та ОК-7. Що це за довідки, в яких випадках вони потрібні та де їх брати?

Індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування відображаються саме в довідках ОК-5 та ОК-7.Ці довідки за своїм змістом та призначенням різні.

Довідка ОК-5 містить дані щодо суми заробітку для обчислення пенсії, визначення страхового стажу, сплати страхових внесків. На підставі цієї довідки застрахована особа отримує інформацію щодо набутого страхового стажу та заробітної плати, яка буде врахована при призначенні пенсії. Звертаємо увагу, що ОК-5 формується за будь-який період, починаючи з
2000 року.

Довідка ОК-7 містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок, та страховий стаж за період із
2011 року. Зазвичай, довідку ОК-7 використовують для визначення страхового стажу для розрахунку сум лікарняних, нарахування допомоги по безробіттю тощо.

Зверну увагу, що позначка про сплату внесків у довідках ОК-5, ОК-7 позначається словами “Так” або “Ні”. Якщо в довідках суму заробітної плати вказано, але внески не сплачено (відмітка “Ні”), то такий місяць до страхового стажу не зараховується.

Зазначені довідки отримати можна як особисто, так і онлайн (на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України або у мобільному застосунку “Пенсійний фонд”, а також на порталі ДІЯ чи мобільному застосунку ДІЯ).

Але страхувальник (роботодавець) може отримати інформацію тільки про осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах і виключно за період перебування осіб у трудових відносинах із цим страхувальником.

Якщо ви обраливебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) або мобільний застосунок “Пенсійний фонд”, то потрібно буде зробити певні кроки, які інтуїтивно зрозумілі, це: авторизуватися, у розділі “Комунікації з ПФУ” обрати пункт “Запит на отримання електронних документів” і в полі “Тип звернення” натиснути “Довідка ОК-5” або “Довідка ОК-7”.

Перед тим як “Відправити до ПФУ” не забудьте надати згоду на передачу і обробку своїх персональних даних. Довідка формується і надсилається автоматично в особистий кабінет (розділ “Мої звернення”).

Якщо ви обрали спосіб особистого отримання, то вам треба звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України, з паспортом та довідкою про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код). Довідка видається безоплатно у день звернення.

Зазвичай Пенсійний фонд України повідомляє громадян про зміни,які відбулися у пенсійному законодавстві чи діяльності Фонду, а чи буває навпаки, коли пенсіонеру обов'язково потрібно повідомити про якісь зміни, які відбулися саме у нього?

Так, є певний перелік змін, про які пенсіонери мають поінформувати Пенсійний фонд України. Це: отримання нового паспорта (у разі викрадення чи втрати старого), зміна прізвища, по батькові чи імені, зміна ідентифікаційного коду, працевлаштування чи звільнення з роботи, реєстрація чи зняття з обліку як фізичної особи-підприємця, виїзд на постійне місце проживання за кордон, набуття, зміна чи припинення особливого статусу.

Зверну увагу, що у таких випадках можна повідомляти Пенсійний фонд теж онлайн — засобом вебпорталу, не забуваючи до звернень додавати сканкопії з оригіналів документів.

А щодо збереження та захисту інформації, яка надходить електронним засобом: чи має до неї доступ будь-хто?

Одразу заспокою і тих, хто є вже активно користується електронними послугами, і тих, хто тільки збирається це зробити: звісно, що збереження і захист зібраної інформації на першому місці. Доступ до даних від самого початку обмежений законодавством України. Будь-який вхід до системи фіксується, тобто ким (визначається спеціаліст), коли, і навіть час.Ми не розповсюджуємо інформацію про наших користувачів третім особам. Особисту інформацію може бути надано виключно правоохоронним або державним органам, коли це вимагається законом.

Яку Ви дасте пораду тим читачам, які ще не наважилися скористатися електронними сервісами Пенсійного фонду України?

Дехто завжди відчуваєстрах перед опануванням чогось нового, дехто з літніх людей переконує себе, що не впорається, що це для тих, хто молодше. До речі, залучайте молодь — вони допоможуть, бо сучасна молодь на “ти” з будь-яким гаджетом. Головне зробити перший крок. Спробуйте і ви переконаєтеся, що це не страшно, просто і зручно, до того ж заощаджує ваш особистий час.

А ще вам завжди допоможуть співробітники Фонду: проконсультують і наочно покажуть як стати користувачем вебпорталу.