27 лютого цього року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на своєму офіційному веб-сайті (https://dpss.gov.ua) опублікувало інформаційне роз’яснення «Безпечність харчових продуктів: як безпечно купувати харчові продукти онлайн». Про що йде мова розповімо зараз нижче.
Держпродспоживслужбарозповіла про інтернет-торгівлю харчовими продуктами. Оскільки громадяни періодично звертаються до Держпродспоживслужби стосовно порушень в цій сфері, вкотре фахівці Держпродспоживслужби нагадали, як убезпечити себе від марної витрати коштів та часу.
По-перше, перед купівлею необхідно уважно ознайомитись зі сторінкою інтернет-магазину, яка повинна містити обов’язкову інформацію про продавця товару, відповідно до статті 7 Закону України «Про електронну комерцію», а саме:
- повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи-підприємця;
- місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи - підприємця;
- адреса електронної пошти та/або адреса інтернет-магазину;
- ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи-підприємця, або серія та номер паспорта для фізичної особи-підприємця, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний податковий орган і має відмітку в паспорті;
- відомості про ліцензію (серія, номер, строк дії та дата видачі), якщо господарська діяльність підлягає ліцензуванню;
- щодо включення податків у розрахунок вартості товару, роботи, послуги та, у разі доставки товару,інформація про вартість доставки;
- інші відомості, що відповідно до законодавства підлягають оприлюдненню.
Інформація про харчовий продукт також має бути повною, відповідно до статті 6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».
Якщо в інтернет-магазині відсутня обов’язкова інформація про продавця або товар, радимо утриматись від таких покупок.
Зазначимо, що харчові продукти належної якості входять до «Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)». Якщо ж придбано продукт неналежної якості, продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.
Важливою умовою захисту порушеного права споживача є наявність розрахункового документа, який підтверджує факт купівлі товару.
Ігор Ворон, юрист