Вниманию предпринимателей Каменского: налоговая сообщает

Опубликовано slavkin - чт, 04/07/2022 - 18:22
налоги

Продолжаем знакомить читателей с разъяснениями налогообложения во время войны. 

Чи надаються ДПС України відповіді на звернення платників у зв’язку із запровадженням на всій території України воєнного стану?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що у зв’язку із запровадженням на всій території України воєнного стану ДПС України та її територіальні органи тимчасово призупинили надання відповідей на звернення підприємств, установ та організацій, звернення громадян, звернення платників податків про надання індивідуальних податкових консультацій, запити на інформацію, що не стосуються правового режиму воєнного стану, військової діяльності, надання медичної допомоги, евакуації населення тощо.
Це зумовлено положеннями п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до якого для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС. 
Такі зміни до ПКУ були внесені Законом України від 03 березня 2022 року № 2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану».
Розгляд звернень та надання індивідуальних податкових консультацій й відповідей на запити на інформацію буде відновлено після припинення або скасування воєнного стану на території України.
В територіальних органах ДПС працюють «гарячі лінії» для надання консультацій платникам податків https://tax.gov.ua/data/files/266745.docx.


Чи необхідно застосовувати РРО у разі приймання готівки з використанням ПТКС для подальшого переказу на рахунки отримувачів?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги), зокрема, через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
При цьому згідно з п. 2 ст. 9 Закону № 265, РРО та РК не застосовуються при виконанні банківських операцій, крім операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі – ПТКС), за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів.
Використання ПТКС з приймання готівки для подальшого її переказу, не переведених у фіскальний режим (не обладнаних переведеними у фіскальний режим РРО), забороняється.
Враховуючи викладене вище, якщо ПТКС дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів, то РРО не застосовуються. Комерційні агенти банків та небанківські фінансові установи, які здійснюють операції з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС, зобов’язані застосувати РРО.


Зміни до програми «Доступні кредити 5-7-9 %»: підтримка посівної кампанії та активація підприємництва

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома.
Для підтримки сільськогосподарських товаровиробників з метою забезпечення посівної кампанії, а також підтримки та активізації підприємницької діяльності у період дії воєнного стану Уряд, за ініціативою Президента України, вніс низку змін до Державної програми «Доступні кредити 5-7-9 %».
Міністерство фінансів України закликає представників бізнесу та банківські установи активно долучатися до реалізації нововведень. Нагадаємо, що зазначену Програму реалізує Фонд розвитку підприємництва (ФРП). Єдиним учасником ФРП є Уряд України в особі Міністерства фінансів України, що координує усі аспекти діяльності Фонду.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 274 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 та від 14 липня 2021 р. № 723» були внесенні зміни до Державної програми «Доступні кредити 5-7-9 %» з розширенням можливостей підтримки суб’єктів підприємництва – сільськогосподарських товаровиробників, передусім, для забезпечення фінансування ними посівних робіт.
Основні нововведення до Програми «Доступні кредити 5-7-9 %» з метою підтримки сільськогосподарських товаровиробників:
1.    Програма розширена на середні підприємства з річним доходом до 50 млн євро (раніше було 20 млн євро) та на великі підприємства з річним доходом більше 50 млн євро незалежно від кількості працюючих.
2.    Максимальна сума кредиту для всіх суб’єктів підприємництва збільшена з 50 млн грн до 60 млн грн з урахуванням групи пов’язаних компаній.
3.    Процента ставка – 0 % річних.
4.    Ціль кредитування:
► інвестиційний кредит на придбання сільськогосподарської техніки,
► кредит на поповнення обігових коштів для придбання насіння, добрив та паливно-мастильних матеріалів.
5.    Строк кредиту – 6 місяців.
6.    Термін подачі заявки на участь у програмі – до 31 травня 2022 року.
7.    Розмір кредитної гарантії – 80 % від суми кредиту суб’єкта мікро, малого та середнього підприємництва (крім суб’єктів великого підприємництва).
Також для підтримки та активізації підприємницької діяльності у період дії воєнного стану 18 березня 2022 року рішенням Уряду від 18 березня 2022 року № 312 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 і 29» внесено зміни до Державної програми «Доступні кредити 5-7-9%», якими, передусім, передбачено наступне:
1.    Програма розширена на середні підприємства з річним доходом до 50 млн євро (раніше було 20 млн євро) та на великі підприємства з річним доходом більше 50 млн євро незалежно від кількості працюючих.
2.    Максимальна сума кредиту для всіх суб’єктів підприємництва збільшена з 50 млн грн до 60 млн грн з урахуванням групи пов’язаних компаній.
3.    Процента ставка:
► 0 % річних протягом періоду воєнного стану та одного місяця після його припинення;
► 5 % річних після завершення вказаного вище періоду і до кінця строку кредиту.
8.    Ціль кредитування:
► інвестиційний кредит на придбання основних засобів,
► кредит на поповнення обігових коштів для здійснення підприємницької діяльності.
4.    Строк кредитування:
► інвестиційні кредити – 5 років;
► кредити на поповнення обігових коштів – 3 роки.
5.    Термін подачі заявки на участь у програмі – у період дії воєнного стану.
6.    Розмір кредитної гарантії – 50 % від суми кредиту суб’єкта мікро, малого та середнього підприємництва (крім суб’єктів великого підприємництва).
Інформацію розміщено на офіційному субсайті Міністерства фінансів України за посиланням

https://mof.gov.ua/uk/news/zmini_do_programi_dostupni_krediti_5-7-9_pid…

Роз’яснення щодо ввезення гуманітарної допомоги на територію України в умовах воєнного стану (станом на 02.04.2022)

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
З урахуванням чисельних змін у законодавстві з питань ввезення гуманітарної допомоги з початку введення воєнного стану Міністерство фінансів України спільно з Державною митною службою надали роз’яснення та повідомили, що 26 березня 2022 року постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 року № 362 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174» (далі – Постанова № 362) оновлено питання пропуску гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану та уточнено.
Постановою № 362 визначено:
1. На період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги від донорів здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
2. Товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без вимоги прийняття спеціального рішення (без прийняття відповідних рішень спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги), у тому числі спеціальні засоби індивідуального захисту:
● каски (підшоломи, амортизатори), бронежилети для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону;
● тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів;
● нитки для виготовлення бронежилетів, каски (підшоломи, амортизатори), бронежилети для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
3. Запроваджується спрощений порядок пропуску через митний кордон України та визнання товарів гуманітарною допомогою для окремих категорій товарів подвійного використання:
● пластин для бронежилетів;
● переносні радіостанції нецивільного призначення;
● безпілотні літальні апарати (квадрокоптери) нецивільного призначення;
● біноклі, монокуляри та інші оптичні труби, магніфери (збільшувачі) нецивільного призначення;
● коліматорні приціли, оптичні приціли нецивільного призначення;
● тепловізори, прилади нічного бачення.
Зазначені товари визнаються гуманітарною допомогою за умови подання митному органу гарантійного листа кінцевого отримувача. Кінцевими отримувачами гуманітарної допомоги можуть бути:
● орган військового управління, визначений Міністерством оборони України;
● правоохоронний орган;
● інше військове формування, утворене відповідно до закону;
● інший суб’єкт, що здійснює боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
4. Ввезення інших товарів гуманітарної допомоги, які належать до:
● товарів подвійного використання – здійснюється відповідно до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України; від 28 січня 2004 року № 86 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання» із змінами;
● товарів військового призначення – відповідно до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення».
Постановою Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2022 року № 396 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174» з 01.04.2022 надана можливість особі, що перевозить гуманітарну допомогу, подавати декларацію митним органам в паперовій або електронній формі.
З 27.03.2022 постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2022 року № 379 «Про особливості здійснення гуманітарної допомоги, яка перевозиться залізничним транспортом в умовах воєнного стану» встановлено порядок перевезення гуманітарної допомоги залізничним транспортом в умовах воєнного стану.
Гуманітарною допомогою визнаються товари щодо яких у товаро-супровідних та/або перевізних документах міститься відповідний запис про приналежність такого товару до гуманітарної допомоги.
АТ «Укрзалізниця» виступає одержувачем гуманітарних вантажів і при цьому не є отримувачем/набувачем гуманітарної допомоги в розумінні Закону України «Про гуманітарну допомогу».
АТ «Укрзалізниця» здійснює перевезення гуманітарних вантажів з урахуванням таких особливостей:
- здійснює перевезення з урахуванням черговості надходження заявок отримувачів гуманітарної допомоги до залізничних станцій призначення для безпосередньої передачі:
● отримувачам гуманітарної допомоги на підставі заявок та/або
● уповноваженим такими отримувачами автомобільним перевізникам (у разі комбінованих перевезень з використанням автомобільного транспорту на замовлення отримувачів);
- укладає в електронній формі отримувачами гуманітарної допомоги договори про організацію залізничних перевезень гуманітарних вантажів;
- організує роботу онлайн-платформи для реєстрації та обробки заявок отримувачів гуманітарної допомоги.
Військові адміністрації, інші визначені Кабінетом Міністрів України отримувачі гуманітарної допомоги:
● укладають в електронній формі з АТ «Укрзалізниця» договори про організацію залізничних перевезень гуманітарних вантажів,
● формують заявки на перевезення гуманітарних вантажів за формою, визначеною АТ «Укрзалізниця», через онлайн-платформу,
● визначають станції призначення, до яких здійснюються залізничні перевезення гуманітарної допомоги, для її отримання, а у разі комбінованих перевезень із залученням автомобільних перевізників – також відповідних автомобільних перевізників, уповноважених військовими адміністраціями.
Довідково: перелік нормативно-правових актів, що регулюють питання ввезення гуманітарної допомоги:
► постанова Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (зі змінами); 
► постанова Кабінету Міністрів України від 27 березня 2022 року № 379 «Про особливості здійснення гуманітарної допомоги, яка перевозиться залізничним транспортом в умовах воєнного стану».
Інформація розміщена на офіційному сайті Міністерства фінансів України за посиланням

https://mof.gov.ua/uk/news/roziasnennia_shchodo_vvezennia_gumanitarnoi_….