Точнее, проект об ответственности коммунальных служб за качество предоставляемых услуг, пишет народный депутат, член партии «УКРОП» Тарас Батенко. Соавторами законопроекта стали народные депутаты от нашего города Александр Дубинин и Валентин Дидыч.
«ЗАРЕЄСТРУВАЛИ ЗАКОНОПРОЕКТ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕЯКІСНЕ НАДАННЯ ЧИ НЕНАДАННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Зокрема, законопроект передбачає відповідальність виконавців комунальних послуг за ненадання комунальних послуг, надання їх не в повному обсязі або невідповідної якості. Відповідний законопроект №9328 «Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження дієвого механізму відповідальності постачальників природного газу за обмеження (припинення) постачання природного газу споживачам та відповідальності виконавців комунальних послуг за ненадання комунальних послуг, надання їх не в повному обсязі або невідповідної якості» зареєстровано Taras Batenko Олександр Шевченко Ірина Констанкевич Валентин Дідич, Александр Дубинин, Viktor Shevchenko у парламенті 22 листопада 2018 року.
Зрив опалювального сезону останнім часом став звичним явищем для України, внаслідок чого страждають тисячі мешканців населених пунктів по всій державі. Така ситуація, окрім іншого, зумовлена тим, що в чинному законодавстві України більш детально прописана відповідальність споживачів комунальних послуг, натомість, відповідальність надавачів комунальних послуг та постачальників природного газу прописана нечітко, внаслідок чого і стають можливими ситуації подібні до тієї, яка мала місце в листопаді 2018 року в місті Сміла на Черкащині та містах обласного значення Новий Розділ та Новояворівськ Львівської області.
Складається парадоксальний момент, коли постачальники комунальних послуг можуть просто припинити надання відповідних послуг або взагалі не розпочати їх надання і ніхто в усій країні не буде нести за це відповідальність. При цьому, прості громадяни – споживачі послуг (які як правило вчасно сплачують за спожиті комунальні послуги) не винні в ситуації, оскільки відповідальність за це повинні нести представники державної влади або господарюючі суб’єкти. Тим не менше, страждають від цієї ситуації цілі міста та інші населені пункти.
Саме з цією метою поданим законопроектом пропонується чітко вказати, що виконавець комунальної послуги (постачальник природного газу) не має права обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги (постачання природного газу) споживачу (та не звільняється відповідальності за такі дії) у випадку виникнення заборгованості перед виконавцем комунальної послуги (постачальником природного газу) не з вини споживачів даної комунальної послуги (природного газу), зокрема у випадку ненадання субсидії споживачам, які мають на неї право, для відшкодування витрат за спожитий природний газ та іншої адресної допомоги, що надається відповідно до чинного законодавства України, або неперерахування субсидій на рахунок такого виконавця комунальної послуги (постачальника природного газу) за спожиту отримувачами комунальну послугу (використаний природний газ).
Для досягнення мети законопроекту пропонується внести зміни до статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» і статті 59 Закону України «Про ринок природного газу».
Передбачені зміни до статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлюють, що виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний самостійно здійснити перерахунок вартості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, а також сплатити споживачу неустойку (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених законодавством або договором, але не менше 0,01 відсотка ціни/тарифу на житлово-комунальні послуги у перерахунку на затверджені відповідно до закону норми споживання таких комунальних послуг для відповідного споживача за кожен день їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості.
Також передбачається, що виконавець комунальної послуги не має права обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу у випадку виникнення заборгованості перед виконавцем комунальної послуги не з вини споживачів даної комунальної послуги, зокрема у випадку ненадання субсидій споживачам, які мають на неї право, для відшкодування витрат за спожитий природний газ та іншої адресної допомоги, що надається відповідно до чинного законодавства України, або неперерахування субсидій на рахунок такого виконавця комунальної послуги за спожиту отримувачами комунальну послугу.
Крім цього, пропонованими змінами врегульовується, що виконавець комунальної послуги не звільняється від відповідальності за ненадання комунальної послуги, за її надання не в повному обсязі або невідповідної якості у випадку виникнення заборгованості перед ним не з вини споживачів даної комунальної послуги, зокрема у випадку ненадання субсидій споживачам, які мають на неї право, для відшкодування витрат за спожитий природний газ та іншої адресної допомоги, що надається відповідно до чинного законодавства України, або неперерахування субсидій на рахунок такого виконавця комунальної послуги за спожиту отримувачами комунальну послугу.
Передбачені зміни до статті 59 Закону України «Про ринок природного газу» встановлюють, що постачальник природного газу не має права обмежити (припинити) постачання природного газу захищеним споживачам у випадку виникнення заборгованості перед постачальником природного газу не з вини таких споживачів природного газу, зокрема у випадку ненадання субсидії споживачам, які мають на неї право, для відшкодування витрат за спожитий природний газ та іншої адресної допомоги, що надається відповідно до чинного законодавства України, або неперерахування коштів субсидій на рахунок такого постачальника природного газу за використаний споживачами природний газ.
При цьому, постачальник природного газу не звільняється від відповідальності за обмеження (припинення) постачання природного газу захищеним споживачам у випадку виникнення заборгованості перед постачальником природного газу не з вини таких споживачів природного газу, зокрема у випадку ненадання субсидії споживачам, які мають на неї право, для відшкодування витрат за спожитий природний газ та іншої адресної допомоги, що надається відповідно до чинного законодавства України, або неперерахування субсидій на рахунок такого виконавця комунальної послуги за спожиту отримувачами комунальну послугу», - пишет Батенко в социальных сетях.