Как мы уже сообщали, на апрельской сессии Днепродзержинского городского совета с докладом о неудовлетворительной работе коммунального предприятия «Трамвай» выступил руководитель Контрольной комиссии по проверне финансово-хозяйственной деятельности коммунальных предприятий депутат Дмитрий Пучкин.
Мы публикуем отчет Пучкина полностью на языке оригинала.
«ЗВІТ від 24 квітня 2014 року
Вважаю за доцільне звернути увагу на те, що тільки комунальне підприємство КП «Трамвай» не надавало жодної інформації нашій комісії до 22 квітня 2014 року. Враховуючи вищезазначене, всі цифри які будуть наведені нижче – це здебільш данні з засідань балансової комісії виконавчого комітету ДМР, інформація щодо основних фінансових показників та з інформаційних довідок заступників міського голови та головного управління економіки міської ради. Свою доповідь я поділив на 2 питання: тендер з закупівлі нових трамваїв та результати дворічної роботи керівництва КП «Трамвай».
Питання перше.
Наша комісія підтримує напрямок збільшення рухомого складу в м. Дніпродзержинськ. Але ми з’ясували, що обґрунтований аналіз всіх можливих варіантів оновлення трамвайних вагонів на підприємстві відсутній. А саме не розглядався варіант можливості виконання своїми силами капітальних ремонтів вагонів з кошторисом приблизно 0,5 мільйонів грн. та гарантійним строком 5 років. Також, керівництвом КП «Трамвай» та управлінням транспорту не розглядалися варіанти придбання трамваїв в лізинг або кредит, що суттєво б допомогло змінити ситуацію щодо перевезення міським транспортом мешканців міста. Комісія має сьогодні пропозиції від інших держав щодо обґрунтованих та економічно вигідних варіантів придбання трамвайних вагонів в лізинг. Враховуючи відсутність місцевої та державної програм фінансування на 2014 рік, політичну та економічну кризу наприкінці 2013 року проведення тендеру підприємством КП «Трамвай» на закупівлю нових трамвайних вагонів у грудні місяці 2013 року не можливо назвати ні логічним, ні економічно обґрунтованим. Своїми діями керівництво комунального підприємства поставило в залежність міську раду перед ТОВ «Татра-ЮГ», яке належним чином надало трамвай місту. Легітимність процедури тендерної закупівлі станом на сьогодні під питанням, підтвердження цьому – відкрите кримінальне провадження. Але, розуміючи важливість збільшення рухомого складу трамваїв новими вагонами комісія надає наступну пропозицію:
ПРОПОЗИЦІЯ: Враховуючи те, що згідно договору про закупівлі товарів за державні кошти ТОВ «Татра ЮГ» не має право нараховувати штрафні санкції та збитки до вересня 2014 року комісія, з метою запобігання розкрадання бюджетних коштів, рекомендує міському голові отримати рішення правоохоронних органів щодо лігітимності тендеру, а потім вносити пропозиції щодо змін до міської програми електротранспорту.
Питання друге.
Наша комісія зробила порівняльний аналіз 2010-2011 роки та 2012-2013 роки. Тому, що саме у грудні 2011 року був призначений новий директор, мета якого була вжити дієвих заходів щодо забезпечення беззбитковості підприємства.
Дійсно, нове керівництво відразу збільшило доходну частину на підприємстві завдяки інших джерел доходів (роботи з відновлення освітлення у місті) та завдяки поетапному збільшенню тарифу у 2012 – 25%, у 2013 – 50% у порівнянні з 2011 роком. У 2010 році комунальне підприємство профінансовано з міського бюджету на 4,6 млн. грн., у 2012 – 12 млн. грн.., у 2013 році – 13,3 млн. грн. Але, не зважаючи на суттєве збільшення дотацій та надходжень доходів з інших джерел за результатами фінансово-господарської діяльності у 2013 році підприємство отримало збиток в розмірі 1,481 млн. грн., який на 61% більше збитку 2012 року (919 тис. грн.) та на 3% більше збитку 2011 року.
Протягом 2011-2013 років найбільший обсяг фінансування припадає на 2013 рік, але в той же час найбільший збиток підприємства також припадає на 2013 рік.
Протягом 2011-2013 років відбувався постійний зріст кредиторської та дебіторської заборгованості, а саме у порівнянні з 2011 роком дебіторська заборгованість зросла на 2801%, а кредиторська на 237%.
Щодо рухомого складу у 2011 році на лінію виходило 24 вагони, а у 2013 році вже 13, та з 2014 року +1 новий вагон. Але не зважаючи на суттєве зменшення рухомого складу на 58% підприємство збільшило на 100% витрати на поточний ремонт вагонів. Крім цього, вражає, що і кількість працівників на підприємстві не зменшилась, а у управлінського складу відбувся навіть зріст фактичної заробітної плати приблизно на 77% в порівнянні з 2011 роком.
Все вищезазначене підштовхує до висновку, що якісна система управління на підприємстві відсутня. Дієві заходи щодо забезпечення беззбиткової діяльності або зменшення фінансування з міського бюджету – відсутні. Керівником підприємства систематично порушуються умови контракту.
ПРОПОЗИЦІЇ:
1. Вимагаємо у міського голови надати розпорядження директору КП “Трамвай” Дідуру В.В. в термін до 30 діб усунути порушення законності щодо систематичного невиконання умов контракту та притягнути до відповідальності осіб, з вини яких сталися ці порушення.
2. Пропонуємо міському голові надати розпорядження директору КП “Трамвай” розробити дієві заходи щодо забезпечення суттєвого зменьшення фінансування КП “Трамвай” з місцевого бюджету та доповісти про ці заходи на тимчасовій контрольній комісії з питання фінансово-господарського стану комунальних підприємств міста до 10.05.2014 року.
3. Пропонуємо міському голові провести службове розслідування щодо законності преміювання директора КП “Трамвай” в період 2012-2013 років враховуючи негативну динаміку фінансово-господарської діяльності та суттєвого збільшення збитків. В комісію включити представника нашой контрольної комісії.
4. Пропонуємо міському голові надати розпорядження начальнику головного управління економіки міської ради проаналізувати систему та доцільність формування доплат та надбавок на підприємстві КП «Трамвай» та доповісти про результати на тимчасовій контрольній комісії з питання фінансово-господарського стану комунальних підприємств міста до 26.05.2014 року.
5. Вимагаємо у міського голови, на наступній сесії Дніпродзеожинської міської ради, першим питанням доповісти стосовно усунення порушень законності щодо систематичного невиконання умов контракту директором КП “Трамвай” та про результати службового розслідування».
Комментируя свой отчет, в мини-интервью «Кстати+» Дмитрий Пучкин отметил, что теперь городской голова Станислав Сафронов обязан устранить указанные недостатки и сообщить об этом уже на майской сессии. Если же этого сделано не будет, комиссия вправе поднимать вопрос о бездействии мэра как должностного лица. Говоря о том, что во время его выступления в сессионном зале группа работниц КП «Трамвай» пыталась помешать громкими криками, Пучкин подчеркнул, что нисколько не удивлен такими действиями руководства предприятия.
- Насколько я знаю, в КП «Трамвай» есть такая группа «крикунов», которые готовы перекричать любого, кто пытается как-то разобраться в деятельности предприятия и его руководства. Вообще-то, я считаю, что прикрываться группой женщин вместо того, чтобы нормально объяснить свои поступки – это недостойно не только руководителя, но и мужчины, - сказал Дмитрий Пучкин.