Наприкінці жовтня цього року Пенсійний фонд України на своєму офіційному веб-порталі (https://www.pfu.gov.ua) відповів на актуальне і як ніколи зараз злободенне питання: «У яких випадках може бути призначено житлову субсидію, якщо домогосподарство має заборгованість зі сплати комунальних послуг?». Розповімо про це зараз більш детально.
Якщо домогосподарство має прострочену заборгованість понад 3 місяці
Житлова субсидія не призначається, у тому числі на наступний період, якщо домогосподарство має прострочену понад 3 місяці (на дату надання інформації) заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг чи витрат на управління багатоквартирним будинком, що виникла протягом 3-ох років, і загальна сума якої (на день звернення за призначенням житлової субсидії) перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн.).
Якщо документально підтверджено сплату заборгованості або укладено договір про її реструктуризацію, або споживач оскаржив заборгованість в судовому порядку (є ухвала про відкриття провадження у справі) житлова субсидія призначається протягом 2-ох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону. У разі підтвердження відсутності заборгованості після спливу двомісячного терміну з початку опалювального (неопалювального) сезону – з місяця, що настає за тим, у якому до органу Пенсійного фонду України надійшло документальне підтвердження таких дій.
Де і з ким вирішувати питання наявності заборгованості
Питання виникнення (погашення) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг слід вирішувати з підприємствами-надавачами послуг, які здійснюють облік такої заборгованості (пункт 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848).
Ігор Ворон, юрист.