Служба збуту КП ДОР «Аульський водовід» додатково пояснює, як працює механізм нарахування пені у разі заборгованості.
У зв’язку з численними зверненнями споживачів послуг КП ДОР “Аульський водовід” щодо нарахування пені, служба збуту підприємства додатково пояснює як працює механізм нарахування у разі заборгованості, що утворилася.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2023 р. № 1405 запроваджено нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення плати за житлово-комунальні послуги населенням.
Згідно індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, у разі несвоєчасного здійснення платежів, споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі 0,01 відсотка суми боргу за кожний день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку внесення плати за послуги.
Пеня = С х РП х Д / 100, де
С – сума заборгованості послуги водопостачання та водовідведення за період;
РП – розмір пені, зазначений у договорі;
Д – кількість днів прострочення.
Крім того, Кабмін повернув можливість відключення від комунальних послуг боржників, у разі несплати або недоплати за отримані послуги. Мораторій на відключення комунальних послуг продовжуватиме діяти лише на окупованих територіях і там, де тривають бойові дії, йдеться у документі.
Також зазначеною Постановою регламентується порядок здійснення перерахунків в разі тимчасової відсутності, а саме:
підпункт 7 пункту 36 викласти в такій редакції:
“7) на неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів за умови надання виконавцю заяви та документального підтвердження (зокрема, довідки з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби (у тому числі отримані в іноземній державі), відбування покарання тощо, іншого документа, що підтверджує право на виїзд з України чи в’їзд в Україну у відповідний період часу) в електронній або паперовій формі відповідно до умов договору;”;
пункт 37 доповнити підпунктом 121 такого змісту:
“121 ) інформувати виконавця про тимчасову відсутність в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів (за відсутності приладів обліку); якщо період відсутності споживача та інших осіб перевищує шість місяців, споживач для реалізації права на неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) у місячний строк з моменту закінчення кожного шестимісячного періоду зобов’язаний надавати виконавцю оновлену заяву з відповідними підтвердними документами в електронній (abon@mvk.dp.ua) або паперовій формі”.
Оплату за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення, споживачі можуть здійснювати за допомогою онлайн сервісів, а саме: через особисті кабінети, мобільні застосунки, платіжні системи: «Ощад24», «Приват24» або у касі підприємства.
У разі наявності об’єктивних причин, що не дають можливості споживачу повністю розрахуватися із наявною заборгованістю, пропонуємо терміново звернутися до підприємства для укладання договору реструктуризації боргу.
Зауважуємо, що тільки при забезпеченні своєчасної та регулярної сплати за спожиті послуги підприємство може забезпечити їх стабільне надання!