В Україні оновили закон "Про рекламу": що він означає для блогерів та інфлюенсерів

Надіслав: Margarita , дата: ср, 10/04/2023 - 06:56
реклама

З 2 жовтня 2023 року в Україні запрацювали нові правила для розміщення реклами та рекламного контенту. Останні запроваджені відповідним законом, що набрав чинності наприкінці травня. Під його регулювання потрапили блогери та інфлюенсери.

Про це пише РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на офіційний портал Верховної Ради України.

Регулювання блогерів

Раніше користувацький контент, соціальні мережі та блогери в Україні перебували поза сферою дії правових норм.

Внаслідок цього іноді виникало відчуття повної безкарності серед інфлюенсерів, і навіть відбувалися прямі порушення законодавства в галузі реклами.

Наразі законодавство визначає користувацький контент як інформацію, створену як фізичними особами, так і компаніями:

  • на платформах спільного доступу (на кшталт Megogo та Netflix) до відео
  • на платформах спільного доступу до інформації (Facebook, Instagram, LinkedIn) або з використанням електронних комунікацій (Messenger, Viber, Telegram).

Відтепер є чіткі критерії, які визначають, чи вважається рекламою інформація, що поширюється в Україні.

Якщо реклама орієнтована на українських споживачів, товар або послуга, що рекламуються, доступні в Україні, рекламодавець має офіс в Україні або реклама виконується українською мовою, вона підпадає під юрисдикцію українського закону.

Це означає, що до блогерів будуть застосовуватися всі вимоги та обмеження, які поширюються на інших розповсюджувачів реклами.

Що саме буде вважатися рекламою і як відрізнити її від особистих рекомендацій

Рекламою вважається просування товарів (або особистостей) не лише за фінансову винагороду, а й за інші види винагород.

Таким чином, якщо блогер отримує товар в обмін на рекламу або навіть знижку, це все одно вважається рекламою і підпадає під регулювання.

У разі розміщення блогерами реклами, їм обов'язково потрібно вказати, що цей контент містить рекламний матеріал.

Загалом же реклама не має права проявляти дискримінацію, використовувати стереотипи щодо чоловіків і жінок, представляти людське тіло як сексуальний об'єкт (якщо це не безпосередньо пов'язано з продуктом) і приймати замовлення на рекламу від компаній, пов'язаних із державою-агресоркою.

Яка відповідальність за порушення

За порушення закону блогерам доведеться сплачувати штраф у розмірі п'ятикратної вартості реклами (якщо її вказано в контракті та надано замовником у Держпродспоживслужбу).

Якщо визначити вартість неможливо, то встановлюється фіксований штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів (на сьогодні це всього 5100 гривень).